IMPORTANT NOTICE!!

It is noticed that recently our company was quoted by unauthorized parties through Whatsapp claiming to help others to search for full-time or part-time jobs. Fraud name cards with logo and website were even provided in the messages. The issue has been reported to the Police.

We hereby alert all parties to pay special attention to suspicious messages using our company name. In case of doubt, please feel free to contact us at (852) 2854-2228 for clarification.

港青年開心指數 遜星洲

港人生活壓力大,有研究顯示,本港年輕人的開心指數、對各方面生活的滿意度都比新加坡低,整體開心指數只有6.8分,比新加坡的7.48分為低。負責研究的教授稱,調查在反修例運動前進行,估計現時年輕人的開心指數會比是次結果下降近五分一。

城市大學社會及行為科學系教授黃成榮及其研究團隊,於今年1至6月進行「青年人開心指數研究︰香港及新加坡兩地比較」調查,兩地共收集2,304份問卷,並與48位年輕人進行訪談,了解他們的開心指數及對多個生活質素的滿意程度。以10分為滿分,本港青年的整體開心指數為6.8分,比新加坡低0.68分。

黃認為,雖然歷屆政府均有推出房屋政策,但對青年「上車」未有具體幫助,建議政府參考新加坡政策,例如將申請資助房屋門檻降低,惠及單身及未婚人士等。而香港人的開心指數一直處於6.5至7.2分之間的水平,今次調查結果反映大部分年輕人處於不快樂狀態,整體情況亦無大改善。

近月指數勢更低

黃續稱,是次調查在修例風波前進行,近月的指數一定會比6月前搜集的數據更低,研究團隊認為,政府應多聆聽各界意見,從而制定合適的青年政策,及加強對年輕人的溝通。

Source : Sky Post


Comments are closed.